VECKAN FRÅN MOBILEN

Annons: Innehåller reklamlänkar.

Jacka (20%) // Jeans // Skor

Denna helg blir det inte bara min helg i bilder utan min vecka i bilder. Inte för att det blir så mycket mer men hade lite unseen bilder från resten av dagarna som jag lika gärna tänkte att jag kunde slänga upp här när jag var igång. Såhär såg jag ut i måndags!

Jag och Emma hade jobb/plugg mingel och blev sedan hungriga och lagade tacos. Ändå treevlig måndag kväll må jag säga.

På tisdagen blev det helg, nä men det blev dags för fest. När Nelly.com styr roliga saker är det bara att ta på sig sina festligaste kläder och tagga till trots mitt i veckan.

Det blev en glittrig festlig kväll med massor av roliga tjejer!

På onsdagen vaknade jag upp aningen trött efter gårkvällen men tog mig upp och ut i det krispiga vädret för att möta Moa för lunch och promenad. Eftersom vi gått om varandra med resor och annat de senaste veckorna var det mycket prat att ta igen.

Vi gick en liten promenad och tog ett kaffestopp vid vattnet i solen. Så härligt! Resten av onsdagen var det bara fota samarbete, fix och packning som stod på mitt schema.

På torsdagen bar det som sagt av till Arlanda supertidigt. Frukosten blev i vanlig ordning på Joe and the Juice som alltid när det är lite stressigt. Annars är ju Pontus vääldigt trevligt att äta på också. Min go to på Joe är den gröna juicen Joes Identity, vilken är er favorit?

Moas mössa// Min mössa som jag fått så mycket frågor om!

Två flyg senare och en ganska lång bussresa var vi framme i magiska Tromsö. (Ligger låååångt upp i Norra Norge). Jag skulle vilja beskriva det som ett väldigt vackert ställe och det såg ut ungefär exakt så som jag föreställt mig att Island såg ut (men absolut inte gjorde). Vi var där på ett event tillsammans med Essie och det var jag, Moa, Tove och Bianca från Sverige! Väldigt roligt när företag tar med en till sånna här fantastiska platser. Anledningen till resan just till Tromsö var på grund av deras lansering av nagellackskollektionen Northern Lights. De ville såklart fira in den på passande plats, vilket då Tromsö är med störst chans att se Norrsken!

Det var en så underbar dag. Isigt kallt, strålande sol och vackra vyer. Kommer mer bilder från detta sen!

Hade en så trevlig middag med jättegod mat. Det ni ser på bilden är ren och kantareller. Riktig vintermat och väldigt passande för platsen. Efter middagen tog vi på oss alla kläder vi hade och vandrade ut i skogen till en liten sjö som låg helt i mörker. Enda ljuset var från några lägeräldar de satt upp. Där stod vi under Norrskenet som vi hade tur att se. Det är väldigt svårt att fånga på bild så fick ingen bra och överlät det ansvaret till fotografen vi hade med oss så det kommer ni få se sen. Men helt magisk kväll. Kändes overkligt och verkligen häftigt att ha sett. Något värt att skriva upp på sin bucket list!

Inte varje fredag morgon man vaknar med denna utsikt, men det gjorde jag denna helg. Tänk, vad världen är vacker ändå. Så fridfull, stilla och orörd på vissa platser.

I soluppgången tog vi på oss termo-overaller och åkte iväg med ribbåtar. Jag älskar att åka båt och tyckte det var så roligt.

Vad jag tycker om er alla!!! Bästa gänget.

Det var lite svårt att ta in hur vackert det var. Att åka så snabbt igenom allt. Känna den friska kylan, bara se stillheten, fjällen, solen. Helt fantastiskt. Fick sånt lyckorus i kroppen när vi åkte fram där på fjorden. Tanken var att vi skulle kika efter valar, men de hade precis kommit tillbaka dagen innan fast befann sig fortfarande för långt ut till havs. Fick verkligen mersmak på resan och kan verkligen tänka mig att åka dit fler gånger i framtiden. Hade varit så häftigt att se späckhuggare och andra valar ute i naturen på så nära håll som man kan där. Nä, helt magisk morgon. Dimman låg över det isiga vattnet och man bländades av solen. Hur mycket man frös spelade liksom ingen roll. Det enda tråkiga med resan var att vi bara var på plats i lite drygt ett dygn. Det var först morgonen efter när jag kom tillbaka till ett grått, stressigt och tråkigt Stockholm jag riktigt insåg hur vackert det var där. Nä, fick verkligen mersmak på att se mer natur, göra sånna resor och se det som på riktigt är fint i världen. Fantastisk resa jag mer än gärna gör om! Fått så otroligt många frågor om själva resan och vi flög med mellanlandning i Olso och bodde 6 mil utanför Tromsö på ett ”hotellkomplex” med olika hus som hette Malangen Resort.

Vi kom då hem fredagkväll och då blev det en myskväll framför idol med Moa och Gerturde. Hade roligare än vad det ser ut, haha kolla Getisens min liksom.. <3

På lördagen hade jag ställt klockan på 8 men kände att jag behövde sova några timmar mer såå jag somnade om. När jag vaknat till tog jag mig till gymmet för att köra veckans första pass. Hade verkligen inte orkat träna tidigare i veckan när jag var hemma och då gör jag liksom inte det. Ibland tränar jag varje dag, ibland inte på en vecka. Lyssnar på kroppen helt enkelt. Gick hur som helst på ett Barre pass och sen körde jag ett tabata pass ish. SKÖNT!

Efter det blev det grön, skön, lunchdate med Moa och Anastasia på Lett. Som en dröm!

När jag kom hem packade jag upp väskan, tvättade, hämtade ett paket, städade lite, bäddade osv. Nu är ju i princip allt i lägenheten Hannas så lampor och dylikt- kolla hennes blogg. Överkastet och lakanen är iaf mina och de köpte jag på H&M Home förra hösten. Anledningen att jag hyr Hannas lägenhet atm var för lägenheten jag planerat att hyra plötsligt inte kunde hyras ut längre och då fick det bli en liten panik lösning i sista sekund. Men det funkar bra och har många plan b sen när hon är tillbaka från LA så ni behöver inte oroa er :-).

Klänning (på 20% finns även i beige)
Sen gjorde jag mig klar för kvällen och tog på mig denna snygga klänning.

Hade ingen plan för kvällen men jag och min date gick till första bästa ställe vilket blev Broms. Nära och bra haha. Började med en charkbricka till förrätt.

Sen åt jag en höstig kyckling med kantareller, fikon, lök och valnötter.

Sen var vi så mätta och bara nä, ingen dessert idag. 10 minuter senare, ”vi kan väl ta en och dela i alla fall”…

Sen blev det ett glas på Daphnes innan hemgång. Åt middag redan vid 7 så det blev en tidig kväll.

Vaknade upp utvilad, köpte med en Nocco, mötte Emma och dansade loss på mitt favoritpass på Frihemsplan. Lika svettigt som roligt och peppigt. Exakt så träning ska vara.

Sen blev det frukost/lunch och lite chill.

Kvällen avslutade jag med Barre på Barre Sthlm i Birkastans studio. Det var bara jag som var bokad på klassen så det blev som ett pt pass. Alltså, det var så jobbigt. Blev helt annorlunda när man körde själv, vågade inte annat än att hålla ut i alla övningar och vi körde extra hårt och länge. SÅ bra och mina ben skakar fortfarande. Kan vaaarmt rekommendera er alla att testa detta pass! Nu ikväll har det varit myskväll hos BAE med god mat, skräckfilm och godis. Mycket trevligt avslut på denna veckan.

Imorgon är det mycket som står på schemat och på tisdag morgon åker jag till Amsterdam!